lördag 15 januari 2011

Gymnasie-reunion

Hej svej! Pruttnatt här igen med en son som vill göra allt annat än sova. Men jag ska inte tråka ut er och klaga igen. Det är bara att inse att bebislivet är såhär. Jag får dricka mitt kaffe, äta mitt socker och bita ihop. Det kommer bli bättre.
Jag överlevde gårdagen trots min enorma trötthet. Hade till och med en väldigt bra dag. Först promenad med Jane på fm. Sedan kom Robert hem över lunch så jag fick duscha och läsa en skvallertidining ifred (då man är zombietrött är det meningslöst att läsa mer kompilcerad litteratur än Hänt Extra. Om boken är för krävande så glömmer jag vad jag har läst och får läsa samma sidor om och om igen, mycket meningslöst). På kvällen var Robert på Surpriseparty hos en klasskompis och jag hade Kia, Ulle och Mariell här på middag. Vi 4 gick gymnasiet ihop och det var inte igår vi träffades alla 4 (Ann-Ida brukar också va med men hon är på Bali just nu). Kia har flyttat hem till Svedala efter 5 år i London, tyvärr har hon flyttat till Västerås och inte Göteborg av någon galen anledning (en karl). Vi hade en superkväll. 3 rätters middag (förrätt: grillad zucchini med tomat och mozzarella. Serverades med en ört- och balsamicodressing. Sedan åt vi ugnsbakade rotfruter med citronkyckling med smarrig, gräddig sås. Till det en sallad med sparris och sugarsnaps. Till efterrätt gjorde vi en fräsch exotisk fruktsallad och gräddglass). Sedan nattade vi bebisarna och tillbringade resten av kvällen snickelisnackades i soffan. Jag hade så kul att jag inte var ett dugg trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar