måndag 10 januari 2011

SVT Play = Mammanödvändighet

På förmiddagarna springer jag alltid omkring som en hög galning här hemma, jag får massvis gjort. Städar, plockar bloggar, äter frukost, ammar och kokar nappar. Men på eftermiddagarna tar jag och bebisarna det oftast väldigt lugnt. Vi myser i soffan och kollar ofta på SVT play, tv4 play, kanal 5 play eller Tv3 play. Play is the shit!!! När man kollar på vanlig TV missar man ju alltid massor då man samtidigt ska umgås med och tillfredsställa två 4-månaders. De skiter fullständigt i om det är dags för efterrätt i "Halv 8 hos mig" eller om man precis ska få se hur Maria Montazami skall inreda badkaret. De vill ha nya blöjor, tutte och mammas kramar omedelbums och vill inte vänta till reklamen. NUUUUU mamma säger de. Därför är Playkonceptet helt fantastiskt. Man kan pausa, rewind:a eller se ett avsnitt flera gånger. Toppen!

Min och twinsens sällskap då vi slappar i TV-soffan!

1 kommentar:

  1. haha sofi du borde få ett jobb innom play marknadsföring:)
    innovativ lösning för moderna mammor:)

    SvaraRadera