lördag 22 januari 2011

Tacksamhet

God kväll!
Idag har vi hälsat på våra vänner Dennis och Lisa med deras lilla Tyra som föddes den 16e november. Hon föddes med ett diafragmabråck och har sannerligen inte haft en lätt start i livet. Det var så härligt att äntligen få träffa denna lilla tappra och starka tjej. Och deras lika starka och duktiga föräldrar. Jag fick en stor klump i halsen då vi var där och tänkte på att Tyra bara för några veckor sedan låg på barnintensiven. De visste inte ens om hon skulle överleva och nu är hon hemma, hur pigg och glad som helst. Det enda som skvallrar om hennes diafragmabråck (fast nu är hon opererad och blir troligtvis helt frisk) är att hon matas med sond och även får en hel del mediciner via sonden. Våra twins fick ju också mat via sond den första tiden, jösses vad det känns som att det är länge sedan. Tyra var helt underbar och jag tror att hon och twinsen kommer att busa och leka om något år. Jag känner stor tacksamhet över att våra barn är friska. Och att Tyra fått träffa så duktiga kirurger som lyckats ge henne förutsättningar att leva livet precis som alla andra bebisar.
Efter några koppar kaffe, smörgåsar och kanelgifflar åkte vi vidare på lite shopping. Robert handlade två stora påsar med kläder på Replay och Dieselrean, riktigt fina fynd. Jag köpte ingenting, är inte mycket för märkeskläder (handlar hellre på Zara, HM, MQ, Vila och andra Svensson-affärer). Sen storhandlade vi på Ica. Älskar att matshoppa men vi var båda helt utmattade efter att ha packat in barn och tusen matkassar i bilen.
Nu sitter jag och barnen och väntar på att Robert lagar middag. Han har tydligen storslagna matplaner där ute i köket. Ska bli smaskigt. Trevlig kväll!

Jag och tappra, toksöta Tyra

Två stycken MILF´s =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar